Kerstavond speciaal - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Ida Kip - WaarBenJij.nu Kerstavond speciaal - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Ida Kip - WaarBenJij.nu

Kerstavond speciaal

Door: idakip

Blijf op de hoogte en volg Ida

26 December 2011 | Indonesië, Sanur

Gisteren dus naar het "turtle" eiland geweest. Met de boot,privechauffeur en mijn balinese begeleider. Ook deze mensen hebben dit kleine eilandje nog nooit bezocht. De chauffeur wilde eerst niet mee want hij dacht dat hij er ziek van zou worden. Balinezen geloven dat in de zee kwade machten huizen. Na enige overreding en de belofte dat ik zijn hand zou vasthouden ging hij overstag. Eenmaal op het schuldpaddeneiland was de angst grotendeels over en hebben zelfs aan allerlei stunts meegedaan. Reuzenschildpadden gevoerd met zeewier in een groot basin en vervolgens geaaid! Een slang om de nek gehangen en dat allemaal voor spectaculere foto's natuurlijk. Na nog een aantal andere dieren persoonlijk te hebben begroet en gevoerd met de boot terug om lekker te genieten van het prachtige strand met allerlei watersporten. Mijn heldendom zat er voor die dag al weer op dus gewoon op een bedje zonnen. Daarna doorgereden naar weer een andere tempel hoog boven de zee gelegen om Bali dus te beschermen voor al die kwade zeemonsters.
Er waren wel "rotapen" maar met wat pinda's bleken die apen toch wel aardig tevreden. Een mooi gezicht is het wel moeders met jonkies en ravottende famieleden. De sarong voor deze tempel vergeten maar voor 3000 roepia [30cent] mag je er eentje lenen. In de Tempel mag je niet als toerist. Alleen als er ceremonies worden gehouden door Balinezen zelf vang je een beetje de sfeer van het Boeddhisme op. s'Avonds, na mijn opknapbeurt ging ik naar het strand in Sanur(waar ik verblijf) en vond een gezellig plekje bij een restaurant met livemuziek. Met de voeten in de zich terugtrekkende branding, een pilsje, sigaretje en een band die op de achtergrond liedjes van Bob Marley speelde, vond ik deze alternatieve Kerst zo gek nog niet. Bovendien schoten jongelui op de pier vuurpijlen af richting zee maw helemaal top. Bedankt voor de reacties. Het zou leuk zijn als jullie schreven wat je zelf hebt meegemaakt. Is Joost nog steeds aan het snowborden? Wordt vervolgd, groetjes Ida.

  • 26 December 2011 - 10:52

    Hermien Heurmann:

    fijn dat je het kerstgevoel daar nog zo gek niet vond. heb je het nederlandse kerstfeest gemist? Standaard Nachtmis, veel eten en drinken met kinderen en familie. beloven voor vrede op aarde. Nogeens geen mooi winterweer! regen en 10 gr. warm.
    Ik ben blij dat de die drukte weer voorbij is. Jij hebt dan gelukkig je vakantiegevoel nog. Hopelijk mis je nederland een beetje. Maar je mmoie verhalen maken mij soms een beetje jaloers. Verder gaat alles zijn gang en vliegt de tijd om.
    groetjes Hermien

  • 28 December 2011 - 21:38

    Theo:

    Kerstavond met Marischa naar kerk geweest. Zondag kwam Stefan ook (had vrijdag afscheid Optiver). 2e Kerstdag een frisse wandeling en kerstdiner in Ommen. Donderdag naar Heidenheim met mijn vader. Komen 2 januari weer terug. Die apen deden me wel denken aan de apen in Thailand. Zo te lezen bevalt het helemaal. Goede jaarwisseling. Groeten. Theo

  • 28 December 2011 - 21:44

    Theo:

    Onze overbuurvrouw Jopie is 2 december overleden. Zwemvriend Grito Kanter (van Alie) is 23 december op 78 jarige leeftijd overleden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Sanur

Ida

Actief sinds 09 Okt. 2011
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 19750

Voorgaande reizen:

23 Mei 2016 - 05 Juli 2016

Santiago de Compostela

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: