Allerlei. Van school tot gezichtsbehandeling - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Ida Kip - WaarBenJij.nu Allerlei. Van school tot gezichtsbehandeling - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Ida Kip - WaarBenJij.nu

Allerlei. Van school tot gezichtsbehandeling

Door: idakip

Blijf op de hoogte en volg Ida

16 Februari 2012 | Indonesië, Sanur

Vanmorgen naar dagopvang en kleuterschool geweest. Deze kleuterklassen bestaan uit 10-12 kinderen. Toen ik vertelde dat ik 43 jaar geleden! begon met 40 kleuters konden ze dat bijna niet geloven en ik ook nauwelijks. Ze volgen het engelse schoolsysteem en spreken ook Engels en Balinees natuurlijk. De kinderen eten er ook, poetsen hun tanden en mochten buiten spelen. Morgenvroeg om 9 uur ga ik er weer naar toe om hen muziekinstrumenten, papier, kleurpotloden, wandplaten met vogels en huisdieren etc.. te brengen. Elke school die ik bezoek krijgt een schoolpakket, afgestemd op hun behoeften. Vanmiddag heb ik mezelf verwend met een face-scrub, masker en massage. 1 Uur lang voor 5 euro. Voor het eerst viel ik erbij in slaap! Zo ontspannend. Buiten bij dit internetcafe zit mijn grote vriend weer gitaar te spelen en nu hoor ik pas goed hoe vals hij kan zingen soms, maar altijd even enthousiast. Theo, morgen doe ik de hot-stone massage. Dat zal dan de eerste keer zijn. Ben benieuwd. Je denkt misschien dat het hiervoor te heet is maar dat valt mee, want binnen is het lekker koel. Bij Nederlandse temperaturen zou dit heel fijn zijn maar wel veeeel duurder. Morgen nog een keer naar het strand. Daarna voorbereidingen treffen voor mijn Balinese verjaardag. Een hele klus! Volgende keer meer. Groetjes Ida.

  • 16 Februari 2012 - 19:15

    Hermien Heurmann:

    Dag Ida, Heb genoten van je mooie verhaal en foto,s. Ik hoop dat je een onvergetelijke verjaardag hebt. Dit weekend is hier het carnaval.
    In gedachten feest ik met je mee.en drink met Toon een wijntje op je.
    Groetje Hermien en Toon

  • 18 Februari 2012 - 00:36

    Theo:

    Hoi Ida,

    De hotstone massage doet me denken aan ons weekend naar Ibbenburen als Marischa vervanger. Daar had ik ook een hot-stone-massage. Was heel lekker. een face-scrub heb ik nog nooit gehad maar als ik denk aan het scrubben in de sauna met dat zout op je huid zou ik me er niet direct op verheugen.
    Je grote vriend zingt vals maar wel enthousiast. Zo zie je maar weer dat de relatie het oordeel nog wel eens beinvloed.
    Fijn dat het nu beter weer is na al die regen. Ondanks het feit dat het daar altijd een lekkere temperatuur is, maakt zon het altijd mooier.
    Uit je beschrijving van het Boedhistisch Nieuwjaar maak ik op dat ook offer sociaal gecontroleerd wordt. Overal is status van belang.Hoe arm of rijk je ook bent. Totdat je tot wijsheid bent gekomen.
    Het Bintang bier doet mij direct denken aan de groep de Bintangs (1964).
    Wat moet dat een geweldige ervaring zijn om met Wayang naar haar familie te gaan. Daar te zien hoe een zus een uur opgemaakt wordt en de hele ceremonie bij te wonen.
    Verjaardag op zijn Balinees zal ook bijzonder zijn, samen met mensen die je in de afgelopen 3 maanden hebt leren kennen. Ik hoop dat je er heel erg van mag genieten.
    Ben vanmiddag op bezoek geweest bij Ans en Bertus. Ze wensen je nog een goede afsluiting van het verblijf en een fijne verjaardag.
    Morgen vieren we hier Carnaval in een nat Losser.
    Op jouw foto's is het nog maar maart 2011 :-)))
    Ik wens je een zeer bijzondere verjaardag daar. Dat zal wel lukken denk ik.
    Op zaterdag 25 februari viert mijn vader zijn 89e verjaardag in Voorst.
    Vandaag gekeken naar jouw aankomst in Nederland. Ik dacht dat dat maandag was maar dat is dinsdag 21 februari om 07:35 uur. Dat wordt dus vroeg op voor mij.
    Nogmaals een fijne verjaardag. Groeten Theo

  • 18 Februari 2012 - 09:29

    Theo:

    Voor het geval je het nog niet gehoord hebt:
    Prins Johan Friso is vrijdag omstreeks 12:15 uur tijdens het skiën bedolven onder een lawine. Hij verkeert in levensgevaar.
    Hij is na het ongeval gereanimeerd en naar het Landeskrankenhaus in Innsbruck gebracht.
    Er is geen sprake zou zijn van een schedelbasisfractuur. De RvD meldt dat artsen pas over enkele dagen een prognose kunnen stellen van de toestand van de prins.
    Prins Friso's broers kroonprins Willem-Alexander en prins Constantijn en hun families zijn om 19.00 vanaf Schiphol naar Oostenrijk gevlogen.
    Prins Johan Friso en zijn groep skiërs hebben de lawine ''met grote waarschijnlijkheid'' zelf veroorzaakt.
    Volgens een vriend die met prins Friso aan het skiën was, zou de prins vrijdagmiddag bij het skiën geen veiligheidssysteem hebben gedragen.De vriend had dit wel bij zich, waardoor hij alarm kon slaan door het systeem in zijn rugzak te activeren.
    De prins werd dankzij een zogenoemde lawinepieper snel gevonden en is binnen 20 minuten per helikopter naar het ziekenhuis gebracht.
    Het ongeluk vond plaats in het zogenaamd vrij skigebied, buiten de piste. In Lech was vrijdag een waarschuwing voor lawines van kracht, van het niveau 4 ('groot') op een schaal van 5.
    Er is een "dringend'' advies gegeven niet buiten de aangegeven pistes te skiën, omdat anders lawines kunnen worden veroorzaakt. De waarschuwing was afgegeven door de deelstaat Tirol, die repte over een ''hachelijke'' situatie. De prins was met enkele anderen aan het skiën, zij zijn geen leden van de koninklijke familie en bleven ongedeerd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Sanur

Ida

Actief sinds 09 Okt. 2011
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 19651

Voorgaande reizen:

23 Mei 2016 - 05 Juli 2016

Santiago de Compostela

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: