Kerstmis in Bali - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Ida Kip - WaarBenJij.nu Kerstmis in Bali - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Ida Kip - WaarBenJij.nu

Kerstmis in Bali

Door: idakip

Blijf op de hoogte en volg Ida

24 December 2011 | Indonesië, Sanur

Het is verwonderlijk de vele kleine kerstboompjes met flikkerlichtjes te zien bij winkels en restaurants. Het kerstgevoel is er niet bij. Te warm, geen kerstsfeer ondanks de kerstmanmuts op de hoofden van restaurantpersoneel. Hindoeisme kent dit feest uiteraard niet maar wel de commerciele waarde ervan. De maaltijdprijzen schieten omhoog in ruil voor live-muziek of Balinese dans en soms heel veel gangen, maar niet echt ander voedsel. Het nieuwe jaar lijkt hier wel allang begonnen. Al twee weken, elke dag, hoor je vuurwerk. Het is overal te koop en zelfs kleine kinderen staan op straathoeken vuurwerk aan te prijzen. Aan het eind van de dag steken ze het onverkochte maar zelf af, tot schrik van de toeristen en grote hilariteit bij henzelf. Straks ga ik op visite bij de Friezinnen Annaen en Dirkje.
Het fietsen hier is heerlijk lekker koel, vooral na regen, die ons elke dag weer verrast op alle mogelijke tijden.Morgen ga ik met privechauffeur naar het schilpaddeneiland bij Nusa Dua. Daar schijnt het mooiste strand te zijn. Ik wens iedereen een prettige Kerst en ga nu proberen foto's te sturen. Wordt vervolgd. Groetjes Ida.

  • 23 December 2011 - 11:33

    Theo:

    Goed van jou dat het laden van de foto's gelukt is. Heb je je verlengde visum binnen? Hier is de Kerstsfeer volop te voelen. Fijne kerstdagen.

    Theo

  • 24 December 2011 - 09:43

    Corinne:

    Hey Ida
    Super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!!!
    Ook voor jou fijne kerstdagen gewenst.

  • 24 December 2011 - 13:27

    Lidy:

    Hallo Ida
    Wat fijn dat je ons laat meegenieten van de foto's en zo te horen heb je het erg naar je zin.
    Wij gaan zo dadelijk om 17 uur naar de kinderkerstviering en daarna komen de kinderen en kleinkinderen bij ons samen van een kersttafel genieten. Wij genieten ook.Wij wensen je fijne Kerstdagen
    groeten Lidy en Eef

  • 24 December 2011 - 13:28

    Joke:

    dag ida fijn dat het goed met je gaat ik vind je een kanjer want je hebt al behoorlijk wat ondernomen mijn petje af en hierbij de beste wensen van jan en mij in 2012 groetjes van zwemvriendin joke

  • 24 December 2011 - 18:02

    Marischa:

    Hoi mam,
    Ook in den haag schijnen ze soms al te denken dat het nieuwe jaar is begonnen... Excursie naar schildpadden klinkt heel interessant. Pa en ik gaan vanavond naar Kerstmis. En hoewel jij de kerstsfeer er zo te horen bij moet bedenken, wens ik je hele goede dagen toe!
    Groetjes

  • 25 December 2011 - 09:36

    Hermien Heurmann:

    de foto's zijn erg goed. Fijn dat je leuke mensen om je heen hebt. Ik wens je fijne kerstdagen en groeten aan eenieder die ik niet ken.
    groetjes Hermien en Toon

  • 25 December 2011 - 11:38

    Willy:

    Je hoeft helemaal niet te selecteren en te kopiëren. Je kunt zo de link aanklikken!
    Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Sanur

Ida

Actief sinds 09 Okt. 2011
Verslag gelezen: 499
Totaal aantal bezoekers 19766

Voorgaande reizen:

23 Mei 2016 - 05 Juli 2016

Santiago de Compostela

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: