vervolg 2012 januari - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Ida Kip - WaarBenJij.nu vervolg 2012 januari - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Ida Kip - WaarBenJij.nu

vervolg 2012 januari

Door: idakip

Blijf op de hoogte en volg Ida

17 Januari 2012 | Indonesië, Sanur

Leuk Anne dat je ook hier geweest bent, dan weet je hoe het eruit ziet, ruikt,etc... Gisteren is dus de Balinese familie op bezoek geweest. Daarna ben ik met hen (achter op de scooter) naar hun huis gegaan. Het tweede Balinese huis van binnen gezien nu en de rest van de familie ontmoet, die er ook wonen. Van de straat af zie je bijna geen huizen. Verborgen achter tempels en muren. Vervolgens naar het strand, waar we in een boot samen naar het schildpadden zijn gevaren. Ze vonden het allemaal een geweldige ervaring. Ontzettend grote schildpadden gezien. De kinderen mochten ze voeren. Nu wordt hier geen schildpaddenvlees meer gegeten, want ze zijn nu beschermd. De eieren worden uitgegraven, uitgebroed. De kleintjes grootgebracht in plastic mandjes om, eenmmaal groot genoeg weer uit te zetten in de zee. De terugvaart was erg spannend. Lichtflitsen en gerommel begeleiden ons een tijdje. We voeren precies de donkere wolken tegemoet. Dan een geflits en gedonder van jewelste en regen. Zowel de stuurman als wij allen vonden dit eng, maar ja waar kun je heen? Snel doortuffen en hopen dat je goed overkomt. Dat is gelukt. In een strandtent lekker Balinees gegeten, en de oudste van de twee jongens(11), stak voortdurend de duim omhoog naar mij. Hij vond alles lekker en mooi en genoot met volle teugen. Zijn jongere broer ook maar wat ingetogener. Omdat we niet "eeuwig" in het strandtentje wilden blijven en het ook maar niet droog wilde worden zijn we allemaal op de scooter(met badlakens om) naar huis gereden. Zeiknat maar voldaan. Vandaag heb ik de eerste Engelse prive-les gegeven aan Duwa(20). Hij is uitermate leergierig maar snel afgeleid. Hij vond het prachtig, bedankte wel 10 keer maar opeens moest hij weg. Iemand naar het vliegveld brengen, want het werk gaat door en voor. Woensdag les twee. Wie glunderd er nu nog als er huiswerk wordt meegegeven? Duwa dus. Vandaag de hele dag droog geweest. Halve dag zon en de temperatuur blijft onverminderd rond de 30 graden. Tot de volgende keer maar weer. Hermien, als je toch aan het klussen bent is het wisschien wel leuk om een (speksteen)beeldengalerij langs de muur te maken!