Museumbezoek DenPassar en Ubud - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Ida Kip - WaarBenJij.nu Museumbezoek DenPassar en Ubud - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Ida Kip - WaarBenJij.nu

Museumbezoek DenPassar en Ubud

Door: idakip

Blijf op de hoogte en volg Ida

21 Januari 2012 | Indonesië, Sanur

Deze twee steden zijn niet ver van Sanur maar de chaos op de straten, doordat zowel brommers als autos op dezelfde smalle wegen zitten, zorgt ervoor dat het niet opschiet. In het eerst museum moest ik me weer door een berg verkopers werken. Fluitverkopers die doofstom zijn maar de creatieve fluiten zelf gemaakt hebben, een man met neoantieke, orgineel Balinese schilderijen, die symbool staan voor hun cultuur, een zilververkoper,uiteraard orgineel, eenmalig, zelf gemaakte sieraden, allemaal hongerig, nog niets verkocht etc etc etc. Mijn gids draagt ook nog een steentje bij en dan heb ik er genoeg van. Hup het museum in want daarvoor ben ik gekomen. Je ziet het pad van een toerist gaat ook niet altijd over rozen. Je wilt niet altijd weigeren, vind het zielig en een mooie vorm van ontwikkelingshulp, ze doen er wat voor, dus....kom ik straks in Nederland terug met een hoop goedbedoelde "rotzooi". Prachtig spul hoor, echt niet duur als je goed kunt onderhandelen, maar thuis gekomen blijkt dan dat het in onze cultuur staat als een tang op een varken. Nu de gids. Hij ontpot zich als een charismatisch onderwijzer, die niet uitgepraat raakt over welk onderwerp dan ook. Deskundig en didactisch zeer begaafd. Als ik een leraar nodig zou hebben had hij meteen een baan gehad. Nadeel, na een uur waren we nog in zaal 1 van de 3. Buiten zit de chauffeur te wachten ik moet naar de wc en heb zin in koffie. Na de rondleiding bleek ook hij zo zijn problemen te hebben. Slecht 1 keer in de week mocht hij rondleidingen verzorgen, en door meditatie kon hij wel zijn hoofd controleren, maar niet zijn maag. Dus...in Ubud moest ik alweer geld pinnen. Maar dan heb je welpersoonlijk een aantal Balinezen erg gelukkig gezien en dat is ook wat waard. Na 2 musea is het mooi geweest. De chauffeur wil even een dutje doen in zijn auto, als ik nog even een tempels wil bewonderen die midden in een lotesvijver ligt. Gelukkig was er een cafe bij. Een koffie, een bier, en naar het toilet,alleen maar omdat het me weer te binnenschoot. Rare lui, mensen!.
Wordt vervolgd. Nu probeer ik een paar foto's te laten zien.

  • 22 Januari 2012 - 09:05

    Lidy Tijink:

    Hallo Ida
    Ik kom net terug van een midweek Zandvoort. Naar Amsterdam en Leiden geweest. Dat vind ik beide mooie steden om rond te kijken. Maar het valt in het niet met jou onderneming.
    Ik vind je reisverhalen boeiend. Wat ben jij een bofkont om je deze reisbeleving zo maar te kunnen permiteren.
    Juist dat je zoveel onderneemd, waar haal je de energie vandaan.
    Jij hebt zeer mooie foto's gemaakt en dank je dat ik mag meegenieten op deze manier.
    Nog erg veel plezier gewenst en pas goed op je zelf.

  • 22 Januari 2012 - 09:12

    Lidy Tijink:

    Hier ben ik al weer. Hoor net van Eef toen ik hem van deze info voorzag, dat er een briefkaart van je is gekomen toen ik in Zandvoort zat.
    Bedankt hoor erg lief van je

  • 22 Januari 2012 - 18:50

    Hermien Heurmann:

    dag Ida,
    Wat is bali toch een mooi land. Fijn dat je het naar je zin hebt en mensen daar blij kunt maken. Je foto,s zijn ook prachtig. Ben je al aan het schilderen? of ga je thuis je indrukken op doek zetten?
    De gang bij ons is klaar, erg mooi geworden.
    Ik heb bij de speksteengroep gezegd dat je reisverslag te lezen is.Hopelijk neem je een kookboekje mee. Is balinees eten bij ons goed te maken?
    groetjes Hermien.

  • 22 Januari 2012 - 19:02

    Annette Spanjaard:

    Ida ik zie dat je erg geniet van de omgeving en alles wat het land te bieden heeft!

    Ik hoop voor je dat stefan ook langs komt,zodat je samen met hem verder kunt reizen.

    groetjes Annette en Fam.

  • 24 Januari 2012 - 20:51

    Truus Kunne :

    Dag Ida,

    Je site heb ik een tijdje geleden van Theo gekregen. Doordat het bij ons op kantoor in oldenzaal zo druk was (is), ben ik nu pas in de gelegenheid om je reisverhalen te lezen.

    Wat heerlijk dat je zo veelzijdig van alle dingen zit te genieten en mee mag maken. Als je zo'n tijd op Bali bent kun je echt zeggen dat je er geweest bent. Dan kruipt het echte Balinese gevoel je onder de huid.
    Van je verhalen en foto's heb ik echt genoten.
    Ik ben wel erg benieuwd of het nu helemaal goed gekomen is met het verlengen van je visum?

    Vandaag was het hier een geweldige zonnige winterwandel dag.

    Geniet nog even een tijdje van het prachtige Indonesie.
    Ik blijf je verhalen lezen, maar hoor ze ook graag bij terug komst .
    Met een Oldenzaalse groet Truus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Sanur

Ida

Actief sinds 09 Okt. 2011
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 19732

Voorgaande reizen:

23 Mei 2016 - 05 Juli 2016

Santiago de Compostela

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: