Eindelijk weer foto's februari 2012 - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Ida Kip - WaarBenJij.nu Eindelijk weer foto's februari 2012 - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Ida Kip - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer foto's februari 2012

Door: idakip

Blijf op de hoogte en volg Ida

14 Februari 2012 | Indonesië, Sanur

Het bezoek aan Wayans familie was een waar evenement. Het gebeuren deed me denken aan vroeger bij mijn oma. Alle kinderen en kleinkinderen op bezoek op zondagmorgen. Mannen spelen een spelletje en roken, vrouwen kletsen(zij roken niet, alleen ik(wat een bezienswaardigheid is) de kinderen en dieren zijn buiten. Een groot verschil is de ceremonie. 1 Uur duurt de opmaak van de vrouw die mee mag doen. In Wayans dorp is dat per gezin 1vrouw. Haar zus doet nu mee want zij woont nog thuis. Foto's zullen jullie een indruk geven van voorbereiding en uitvoering van de ceremonie. 3 Verschillende tempels in hun dorp worden bezocht door de fraai opgemaakte dames en wij(Wayans' familie en ik) lopen er achter aan om het geheel gade te slaan. Eigenlijk zag ik maar een verschil. Ze begonnen in het licht en eindigden in het donker. Voor het overige was het lopen en zingen. Na afloop gingen we weer naar hun huis waar voor de derde keer warm gegeten werd. Wat en hoe? Zie foto's! Dus gingen we met 6 personen terug in de gehuurde auto. Speciaal voor mij met airco). Moe maar voldaan waren we om 22.30 weer terug in Sanur. Hotel Bumas. Ik bedankte hartelijk voor deze speciale dag, maar nee het was een grote eer voor hen dat ik haar moedershuis had bezocht. De dochters trouwen namelijk in bij de familie van de man. Dus meestal kom je alleen maar daar. Vanavond hier bij het internetcafe nodigde ik ook hen uit voor mijn verjaardag. Bleek dus een van hen op dezelfde dag jarig en werd al meteen het idee geopperd om samen een grote party te houden. Daar moet ik nog een nachtje over slapen, maar de kans lijkt me klein. Groetjes Ida.

  • 16 Februari 2012 - 19:39

    Annette Spanjaard:

    hoi ida,tjonge je maakt wel veel mee. Een hele belevenis, die 3 maanden overwinteren en dan als klap op de vuurpijl, ook nog je vejaardag vieren daar. Als een soort afsluiting. Ga je nog voor het grote feest samen met degene die daar op dezelfde dag als jij jarig is? Je zult het wel jammer vinden dat je al weer bijna naar huis gaat. De tijd daar is vast wel snel gegaan. Hoe is die hotstone massage je bevallen. Ik heb het zelf enkele malen gehad en vond het erg fijn en rustgevend. Nou, geniet nog maar even van dat mooie land en ik hoor of zie je wel als je weer terug bent. Have a nice birthday!
    Liefs, jezus , Jan en Bert.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Sanur

Ida

Actief sinds 09 Okt. 2011
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 19619

Voorgaande reizen:

23 Mei 2016 - 05 Juli 2016

Santiago de Compostela

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: