Dolfijnendag - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Ida Kip - WaarBenJij.nu Dolfijnendag - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Ida Kip - WaarBenJij.nu

Dolfijnendag

Door: idakip

Blijf op de hoogte en volg Ida

31 Januari 2012 | Indonesië, Sanur

Vanmorgen om 6uur met een boot vertrokken de zee op. 4 Personen in een boot met stuurman. Na 0.30 minuten varen samen met nog een stuk of 25 andere boten spotten we de eerste springende dolfijnen. Alle boten sturen er als bijna eenheid er naar toe, waardoor niemand een goee foto kan nemen want de dolfijnen blijven onder water en komen op een niet verwachte plek weer boven. Alle camera's in de aanslag en het hele spektakel herhaalt zich opnieuw. Soms leggen alle stuurmannen hun boot stil, motor uit. Heerlijke stilte en iedereen kijkt gespannen of ze nog weer te voorschijn zullen komen. Dus fotograveren we de andere boten en het prachtige uitzicht. Plots onstaat een soort geroezemoes, alle motoren worden weer gestart en met een hels kabaal stormt iedere boot erop af. Het is net wild-west maar dan met boten. Wij hadden geluk. Een aantal dook net naast ons op. Snel wezen, voordat de hele meute er weer is. Het is wel spectaculair! Na 2uur jagen is het mooi geweest. Terug en op naar het ontbijt. Ik zit in Lovina in het Melka-hotel, waar je ook in een zoutwaterbasin terplekke met dolfijn kunt spelen en zwemmmen. Dus na het ontbijt in het water met een begeleider, een kind, ik en 2 dolfijnen. Hoewel afgericht en gewend aan mensen, andersom is dat dus niet zo. Na wat instructies kon je ze werkelijk aaien, 'kusjes' geven en zelfs tussen hen in voortgetrokken orden als je de rugvinnen goed vast hield. Nou, dat ging heel goed en heel snel. Het hooggeeerd publiek was onder de indruk. Foto's en applaus! Het geheel duurde 20 min. Ik had het voor geen goud willen missen. Daarna een Boeddhistisch klooster bezocht, gezwommen bij het hotel etc... Volgende keer weer foto's. Groetjes Ida.

  • 06 Februari 2012 - 17:10

    Ans:

    Lieve Ida,
    Ik verbleef toch wel even in een andere wereld ..., omdat ik op je e-mail adres een en ander heb toegestuurd, maar niets terug kreeg ... en niet goed wist hoe ik contact met je zou kunnen krijgen... Wel kaarsjes opgestoken in de hoop dat het een goede tijd voor je zou worden . Inzicht , overzicht en dit alles zonder "druk "van buiten af, echt bij jezelf te komen.. Waar kom je uit, wat zijn je wensen , waar voel je je eigen weg naar toe gaan...
    Ik dacht dat je rust wou ...
    Vandaag kwam ik dit reisverslag van je tegen ... Een wonder? ...
    Nou ik heb vrijwel alles ingehaald en vele indrukken opgedaan. Wat een mooie foto's. Die vlinders op je lichaam, voelde dat speciaal?
    Voel je je opgenomen ... of blijf je toerist?
    Zo'n andere cultuur...
    Je hebt al veel gereist,gezien en ervaren, maar nu alleen en zolang dat zal je vast terug werpen op jezelf.
    Ida, wat wil je ten diepste !
    Jij als mensenkind, jij als persoon.
    Wat heb je ten diepste nodig , is dat misschien de liefde voor jezelf, het goddelijke vonkje dat in ons allemaal zit? Jij hebt zulke mooie talenten ... zoveel creativiteit waarin jij je uit drukt !
    Jij hebt ook een enorme energie ... die kan ik niet altijd volgen, maar dat hoeft ook niet omdat ik niet je energie wil volgen, maar JOU !!!
    Diegene die jij bent.
    En echt , naar alle "shit"die we ALLEMAAL hebben ( en waar we ook niet zonder kunnen, immers de natuur heeft mest nodig om zijn pracht te kunnen laten zien) zo ook wij. Juist door onze levenslessen kunnen we wakker worden . Daar is geen meer of minder /beter of best.
    Het gaat om het ZIJN ! Je wezen !!!
    Jij bent een prima mens !
    Natuurlijk heb je handvaten, die hebben we allemaal.
    Het is een kunst om elkaars handvaten te (h)erkennen en dan is er al veel meer ruimte. Die ruimte , dat loslaten van onze vaste patronen en paden is zo moeilijk !!! Je komt dan in gebieden die nog niet ontgonnen zijn.
    We zijn allemaal meer dan ...
    Dat weet je heeeeeeeeeeeeel goed.
    Sorry voor dit lange epistel, het moest er spontaan uit. En ik blij dat ik je gevonden heb.

    Meid, we houden van je, dwars door alles heen !

    Een dikke knuffel van ons allemaal !!!
    Liefs, Ans

  • 06 Februari 2012 - 21:25

    Anne Siemers:

    hallo Ida,

    Uit je verslagen begrijp ik dat je het naar je zin hebt in Bali en tegelijkertijd strubbelt met je achterban, toekomst! je maakt mooie dingen mee, hebt bijzondere ervaringen,ceremonie en tempelbezoeken.
    Ik kan me er van alles bij voorstellen omdat ik ook op Bali ben geweest. Prachtig die mooie vrouwen en al die offergaves. Ook de leuke contacten die je daar hebt moeten je goed doen! Wat zijn je plannen voor de toekomst? Blijf je? Zoals ik begrijp heb je daar een aardig iemand (lover?) ontmoet. Mooie foto's ook!
    Hier in Nederland is het koud en ijspret speelt een grote rol! Wel of geen elfstedentocht, schaatskoorts enz. Zelf durf ik niet zo goed meer het ijs op met mijn stramme lijf. Angst om te vallen of iets te breken heeft met mijn leeftijd te maken. Dus langzaamaan is begrip ouder worden een feit, al voel ik mij van binnen nog lang niet zo oud. De laatste tijd ben ik druk geweest met logee's en bestuurlijke functie hier op de hof. Ik ben al een jaar voorzitter van de stichting en dat vraagt nogal wat tijd en inzicht! Gisteren ben ik naar Rowwen Heze, hier in de schouwburg geweest. Blijft een spectaculaire groep. Het einde vd maand ga ik bij Roy Martina een Omega-trainings-weekend volgen in Veldhoven. Daar ben ik wel weer eens aan toe. Alle negatieve energie van mij af zuiveren, springen en lachen.
    Ida het ga je goed daar in Bali! Ik lees je verslagen wel! Liefs Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Sanur

Ida

Actief sinds 09 Okt. 2011
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 19620

Voorgaande reizen:

23 Mei 2016 - 05 Juli 2016

Santiago de Compostela

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: