Genieten. - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Ida Kip - WaarBenJij.nu Genieten. - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Ida Kip - WaarBenJij.nu

Genieten.

Door: idakip

Blijf op de hoogte en volg Ida

29 Januari 2012 | Indonesië, Sanur

Ondanks alles geniet ik ook van gewoon van Bali, haar bevolking en natuur. Alleen die rotzooi overal dat blijft wennen. Jouw reactie Theo beslaat slechts een miniem deel van het geheel. Vriendelijke tekst, zelfverdediging, andermans keuzes begrijpen. Ik kick niet op de slachtofferrol, het is pure machteloosheid om op een constructieve manier echt contact te krijgen. Dat is heel wat anders. Bovendien kun je in Nederland veel beter dader zijn. Je wordt dan meestal vrijgesproken bij gebrek aan bewijs. Slachtoffers, niet zeuren ! Zien, horen en zwijgen is het motto (ook) hier in Bali. Ik bel nog. Dit kan eigenlijk niet en ja, ik weet dat ik begonnen ben en wil er ook mee eindigen. Soms heb ik deze onbedwingbare drang mijn hart te luchten. Ik ben blij Hermien dat jij er voor mij wilt zijn. Dat steunt. Morgen ga ik voor een paar dagen naar Lovina. Dolfijnen spotten, hoop ik, 'smorgens vroeg tussen 5 en 6uur! Bezoek aan de hotsprings, een boeddhistisch klooster, de oudste bibliotheek van Bali etc. 1 Febr, ben ik uitgenodigd bij een familie om de ceremorionele offering bij te wonen in hun tempel. Ze vieren een soort kerstfeest. Het gaat altijd over de strijd tussen het goede en kwade in de mens en dat de balans in hun leven naar de goede kant zal doorslaan. Willen wij dat niet allemaal? Vrede op aarde, vooral voor onszelf, sorry, altijd positief blijven..., al die dagen word ik vergezeld door mijn charmante privechauffeur die zo lief, aardig en behulpzaam is. Niets te klagen dus. Groetjes Ida.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Sanur

Ida

Actief sinds 09 Okt. 2011
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 19635

Voorgaande reizen:

23 Mei 2016 - 05 Juli 2016

Santiago de Compostela

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: